.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات جديد نماینده لنگرود در كوچك سازي مازندران:
الحاق رامسر و تنکابن به گیلان را پیگیری می کنیم
شمال نيوز: نماینده مردم لنگرود ،مبادلات اقتصادی گیلان و دو شهر رامسر و تنکابن را از دلایل پیگیری الحاق ذکر کرد و افزود: مردم رامسر و تنکابن به شدت پیگیر مسئله الحاق هستند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

شمال نيوز : نماینده مردم لنگرود گفت: الحاق رامسر و تنکابن به گیلان طبق خواسته مردم این دو شهر پیگیری می‌شود و حمایت لازم از طرف ما صورت می‌گیرد.

به گزارش شمال نيوز مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره انصراف نمایندگان از طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار کرد: طبق قانون اساسی این حق نمایندگان است که اگر ضرورت داشته باشد از رئیس جمهور سئوال کنند و این به معنای این نیست که افرادی برایش مسایل حاشیه‌ای درست کنند.

وی با بیان اینکه قوه مقننه نمایندگان مردم هستند، افزود: آنهایی که در خانه ملت هستند به نیابت از مردم باید بتوانند از حقوق آنها دفاع کنند و رئیس جمهور نیز اعلام آمادگی کرده بودند که به تمام سئوالات پاسخ دهند و مقام معظم رهبری به مصلحت دانستند که در همین مقطع طرح سئوال متوقف شود و پس گرفتن تمام امضا‌ها نشانه ولایت‌پذیری مجلس‌نشینان است و مجلس ما یک مجلس قانون‌مند و آزاد بوده که در اطاعت از فرمان رهبری تعلل و تامل ندارند بلکه تبعیت خود را از این دستور نشان می‌دهد که نشانه همبستگی بین ملت و قوا است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس به معوقات چایکاران اشاره کرد و یادآور شد: بنده به اتفاق استاندار و نماینده مردم رودسر در جلسه‌ای مشترک با  معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری به نتیجه رسیدیم که 8 میلیارد و 600 میلیون تومان از 30 میلیارد تومان تعهد دولت در هفته اخیر واریز شود و در صدد این هستیم  که بدهی مربوط به کارخانه‌داران نیز برطرف شود.

وی در باره مشکل واریز سرانه مدارس گفت: ما در شرایط تحریم اقتصادی هستیم و امروز جنگ اقتصادی بسیار سختی داریم که یک جنگ جدی است و اگر بتوانیم در کوتاه مدت از این مشکل گذر کنیم در طولانی مدت تمام اینها برای ما یک فرصت است.

لاهوتی ابراز کرد: مدیریت‌ها باید طبق شرایط جنگ اقتصادی حاکم انجام شود و امسال نیز باید با این شرایط  صرفه‌جویی کنند.

وی در باره وضعیت بندر چمخاله ابراز کرد: اعتبار اولیه بندر چمخاله 63 میلیارد تومان و با ظرفیت 3 میلیون تن است که سه دستگاه جرثقیل برای جابه‌جایی کالا خریداری شده است و مشکل حقوقی در مورد زمین به‌زودی برطرف می‌شود و امیدواریم که تا سال آینده حداقل یک میلیون تن آماده بهره‌برداری شود.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس به موضوع افزوده شدن رودسر و املش به بخشی از مازندران بیان کرد: ما باید در صدد این باشیم که رامسر و تنکابن را به گیلان وصل کنیم و مردم آنها تمایل این کار را دارند.

وی نزدیک بودن فرهنگ دو شهرستان رامسر و تنکابن به گیلان را از دلایل پیگیری الحاق آنها عنوان کرد و یادآور شد: گیلان استان وسیعی نیست و امکان توسعه آن وجود دارد و خدمات‌دهی دو شهر رامسر و تنکابن به ویژه در بخش درمانی کاملا زیرپوشش گیلان هستند.

لاهوتی، مبادلات اقتصادی گیلان و دو شهر رامسر و تنکابن را از دلایل پیگیری الحاق ذکر کرد و افزود: مردم رامسر و تنکابن به شدت پیگیر مسئله الحاق هستند و ما نیز حمایت می‌کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسن 6 آذر 1391
با سلام
ما مردم چالوس هم خواهان الحاق به استان گيلان هستيم و حمايت خود را از نماينده محترم لنگرود اعلام مي داريم .شايد نمايندگان گيلان بتوانند حق مار بگيرند.
نا شناس 6 آذر 1391
باور كنيد تقاضاي ديرينه مردم مازندران هم جدايي تنكابن و رامسر از مازندران. و دليل مقاومت استاندار طاهايي يا حفظ همه شهرهاي مازندران و يا حمايت زيربوستي از تشكيل استان جديد است.توجه كنيد درصورت جدايي تنكابن و رامسر كليه نيروهاي كاريشون كه در مازندران شاغلند ديبورت ميشوند و كليه امتيازاتي كه از مازندران بدست اوردند سلب خواهد شد.ضمنا رشتي هاي جالوسي نما بيخود جوش جالوس را نزنيد كه كاملا تبوري و مازني هستند و علاقه اي هم به شما ندارند. ‏
9 6 آذر 1391
خواهشن رشتی ها نمیخوان از ما حمایت کنند.ما مازندرانی جماعت از اولش هم با گیلانی ها رابطمون خوب نبود و سایه اونارو با تیر میزدیم
اونا برن به کارهای دیگر که تو استانشون اتفاق میفته رو درست کنند.وگرنه ما دست به تیر میشیم و انوقت میفهمند که .............................

باتشکر: مقصودی از نور
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 9 تير 1396
معلومه تا حالا غرب استان مازندران رو ندیدید .
زبان مردم تنکابن و رامسر یکی از لهجه های گیلکی ست .
فاصله ی ما تا رشت 1-1.5 ساعت و تا ساری 3-4 ساعت است .
شما برید مازنی های استان گلستان رو پس بگیرید .
نا شناس 6 آذر 1391
زهی خیال باطل
یاسر 6 آذر 1391
متاسفم برات آقای مقصودی که شعار «همه جای ایران سرای من است» رو درک نکردی لااقل از چیزی یا کسی خوشت نمیاد اونو تو یه سایت بین المللی جار نزن که خوراک داخل و خارج بشه من یه هموطن لنگرودی هستم و همه مردم ایرانو با هرگرایشو قومیتی به خصوص مازندرانی های هم فرهنگمو دوس دارم در ضمن در مورد این طرح ببین معایب و مزایاش چیه بعد نظر مغرضانه بده!
دوستدار همه ایرانیها مخصوصا شمالیها :عاشوری
نا شناس 6 آذر 1391
بی توجهی مرکز استان به خصوص ساروی ها و بابلی ها باعث تمایل شدید مردم غرب استان برای الحاق به گیلان است البته مردم غرب استان توجه کنند که این بی توجهی فقط مختص انها نیست مردم بهشهر و گلوگاه حتی بابلسر از رذالت انها در امان نیست
نا شناس 6 آذر 1391
خدا رو شکر، واقعاً نماینده عزیز لنگرود ما تنکابنی ها و رامسری ها رو خوشحال نمودند. ان شاء الله به حق این ماه عزیز هر چه زودتر تنکابن و رامسر از مازندران جدا و به سرزمین مادری مان گیلان ملحق شوند. (رضا از تنکابن)
مازندرانی 6 آذر 1391
وقتی اقای احمدی لاشکی که خود شان یکی از مازنیهای اصیل هستند ولی کمر به نابودی مازندران می بندند و در همه جا میگوید بزرگترین ماموریت چهار ساله اش تجزیه و تحقیر مازندران و مازندرانی است !! از بقیه چه انتظاری دارید ؟معلوم است که دیگران سوء استفاده میکنند ،برای آن استان و مردمانش باید گریست که نماینده ای این همه دغدغه و دلمشغولی های موجود را فراموش کند و بگوید اولویت اولش تجزیه وتحقیرمازندران و مازندرانی است . از ماست که برماست ، انقدر تو سرهم زدیم و ضعیف شدیم که حالا یکسری رشتیها ی مقیم درغرب استان و استان همسایه هم برای ما شاخه شانه میکشند !! ازمازندران و مازندرانی های بلند اوازه و خوشنام فقط نامی مانده نه چیز دیگر ،روزبروز ضعیفتر و توسری خورده تر ،آنهم از دست چه کسانی ؟واقعا که جای تاسف دارد.
نا شناس 6 آذر 1391
آرزوی دیرینه مردم تنکابن و رامسر جدایی از مازندران است. خواسته ما یا استان جدید است و یا الحاق به گیلان
نا شناس 6 آذر 1391
آقای لاهوتی شما هم در راه تحقّق این موضوع مهم از حمایت قاطع ما مردم تنکابن و رامسر برخوردارید
هموطن نوشهري 6 آذر 1391
با تمامي ارادتي كه به شما به جهت برخي از نطقهاي پيش از دستور حضرتعالي دارم، مي خواستم خدمتتان عرض كنم كه:
چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است
شما به فكر مشكلات حوزه انتخابيه خويش باشيد بهتر است
البته به جهت اينكه بنده به لنگرود زياد رفت و آمد دارم (به جهت سببي!!!) مي دانم چه مشكلات زيرساختي فراواني در حوزه انتخابيه حضرتعالي وجود دارد.پس ما (غرب استاني ها به اخص و مازندراني ها به اعم)نياز به دايه مهربانتر از مادر نداريم!!! ما اگر در مشكلات خود غوطه ور هم باشيم و با شرق استان فقط به جهت مديريت هم مشكل داشته باشيم حاضر نيستيم حتي يك وجب از خاك ما به استان شريف گيلان بپيوندد.البته هيچ شكي به شرافت و ولايتمداري مردم هميشه در صحنه گيلان نيست و اين فقط مشكلاتي در سطح مديريت نالايق آن است.البته با فعل و انفعالاتي كه در سطح استانداري گيلان به وجود آمده و جريان مطرود انحرافي به آ» رخنه كرده است،مطرح كردن اينگونه اراجيف دور از ذهن هم نبود!!!
البته اين از لطف مسئولين محترم مركز استان هم هست كه هميشه به توزيع ناعادلانه اعتبارات و امتيازات محكومند.و چه مضحك است كه اين روزها حرف از يكجانبه گرايي استاندار محترم به نفع غرب استان به گوش مي رسد.در حالي كه بايد براي يك سي تي اسكن و يا ام آر آي بايد 500كيلومتر به مركز و شرق استان رفته و تا زانو برايشان خم شويم.و يا براي يك امضا بايد به هر ذلتي تن در دهيم... البته گناه تمام اون غرب استاني هاي شريفي كه در اين ساليان عزيزان خودشون رو در اين جاده هاي بي انتها از دست دادند باشه به گردن همون كساني كه فكر مي كنن به غرب استان تو چند ساله بيشتر رسيدند...
در انتها از غرب استاني هاي عزيزم مي خوام در كامنت ها شخصيت خودشون رو نشون بدن و از به كاربردن الفاظ ركيك پرهيز كنند..
از شمال نيوز متشكرم
نا شناس 6 آذر 1391
لاهوتی تشکر تشکر

از طرف تمامی همشهری های تنکابن و رامسری ام از نماینده مردم شریف لنگرود تشکر می نمایم
گیلان 6 آذر 1391
رامسر و تنکابن کاملا فرهنگ گیلانی دارن و با شرق مازندران خیلی فرق دارن ..به اجبار نمیشه که گوشت و از استخوان جدا کرد ...خود مردم اون مناطق هم خودشونو گیلانی می دونن و با شهرهای گیلانی بیشتر در ارتباطن تا مازندران ..
ساسان 6 آذر 1391
آقاي مقصودي از نور :
بدترين اتفاقات داره در مناطق ويلايي نشين و شهركهاي توريستي بين چالوس و نور مي افته و شما خبر ندارين يعني خبر دارين و چشماتون رو بستين . لطفا تعطيلات كه همه از تهران پا ميشن ميان شمال (اون هم فقط نور تا چالوس ، اگه شك دارين برين از خودشون بپرسين !!!!!!!!) يه خورده چشمهاي خواب آلودتون رو باز كنين. البته وقتي براي همه تون هم درآمد خوبي وجود داره و هم سرگرمي براي نيروي انتظامي، چه اشكالي داره كه اين اتفاقات بيفته !!!!!!!!!!
نا شناس 6 آذر 1391
ميگن شرق مازندرانيها به هنگام تولد فرزنداشون بعد ازاذان اولين چيزي رو كه زيرگوش بچه زمزمه ميكنندپست ومنصبيه كه قراره توغرب مازندران بگيره !!به نظر شما راست ميگن يادروغ !قضاوت باخودتون!
علی ایمانی 6 آذر 1391
آقا جان وضعیت اقتصادی موجود مردم را سردرگم و کلافه کرده آنوقت آقایان به جای چاره جوئی هی می گویند فلان شهر را به فلان استان میخواهند الحاق کنند و ضعشان بهتر می شود . لطف بفرمائید اگر می توانید 17 شهر قفقاز را به مازندران و گیلان اضافه نمائید تا مشکلاتمان کمتر شود .
مهندس ایمانی
نا شناس 6 آذر 1391
عشق فقط استان گیلان

جوانان تنکابنی حامی الحاق دوباره تنکابن و رامسر به گیلان
vahid 6 آذر 1391
من به عنوانی یکی از شهروندان شهسوار خواستار تشکیل استان جدید هستیم نه پیوستن به استان گیلان. البته آقای لاهوتی چاره ای جز بیان این حرف نداره ماهم اگه به جای ایشون بودیم ممکن بود همین حرف رو بزنیم تا دوتا از شهرهای استان خودمونو از دست ندیم ولی اونچه که اصلا برای آقایان مهم نیست خواست مردم این منطقه است و دنبال اهداف و منافع شخصی هستند.
نا شناس 6 آذر 1391
اقاي لاهوتي مشكل چايكاران منطقه را حل كنيد تا كي بايد اين حرفها را بگوييم واقعا مردم چايكار مشكل دارند
ایرج 6 آذر 1391
آقای لاهوتی چرا نمگذارید مردم آستارا وطالش به اصالت خود اردبیل ملحق شوند بهتر نیست مشکل مردم غرب گیلان حل نمائید
نا شناس 6 آذر 1391
برار مقصودی هوای سر

دوست عزیز اونی که تو میگی شمالی نیست
اصیل نیست
نه این که طرف شمالی باشه رشتی باشه و......
اسا فهمیدی یا خودشو میزنی به اون راه
saravi 6 آذر 1391
وقتی که جدا شدید و بعدش حالتون رو گیلانی ها گرفتن متوجه میشین مازندرانی بودن و با مازنی ها بودن چقدررر خوبه بود . اما افس.س که دیگه قابل برگشت نیستید.
حالا که شما آرزو دارید برید ، برید تا دیرتون نشه .
بعدا خبرهاتون رو میشنویم .
به سلامت هم استانی های اکنون ما
موسوی - ساری
مازنی 6 آذر 1391
وقتی که جدا شدید و بعدش حالتون رو گیلانی ها گرفتن متوجه میشین مازندرانی بودن و با مازنی ها بودن چقدرررررررر خوب بود . اما افسوس که دیگه قابل برگشت نیستید.
حالا که شما آرزو دارید برید ، برید تا دیرتون نشه .
بعدا خبرهاتون رو میشنویم . / اولش خوبه اما بعدها به شما کم توجهی میشه و اونوقته که میگم دیگه راهی نیست .
به سلامت هم استانی های اکنون ما
(موسوی)
پاسخ ها به این نظر
سجاد تنکابنی 27 تير 1395
ما با اغوش باز به گیلان بازمیگردیم و با خوشحالی و غرور از مازندران جدا میشیم ما هیچوقت با مازنی ها هم استانی نبودیم و نیستیم لطفا اسم مازنی رو ما نذارید
مطهری - املش 6 آذر 1391
امید است که دیگر نمایندگان استان گیلان بدنبال نمایندگان پیگیر این مسئله منجمله آقای رهبری املشی و لاهوتی با واقع بینی و بدور از تعصبات قومی و قبیله ای این قضیه را بصورت جدی پی گیری و مخالفان این طرح منجمله آیت ا.. قربانی ( امام جمعه رشت ) وبرخی از نمایندگان گیلان دلایل مخالفت خویش را با این طرح بیان نمایند .
امیر 6 آذر 1391
امیدوارم نماینده ها این قضیه رو به طور جدی مطرح و پیگیری کنند...یک اشتباهی چند سال پیش رخ داد و رامسر و تنکابن افتاد دست نا اهلان...امیدوارم که نماینده های مجلس این دوره این اشتباه رو جبران کنند....
متاسفانه مازندرانی ها به دلیل اینکه رامسری ها و تنکابنی ها خودشون رو اصالتا گیلانی می دونند و به گیلانی بودن خودشون افتخار می کنند مورد غضب خودشون قرار دادند و خیلی در حقشون بی مهری میکنند....
ساری / موسوی 6 آذر 1391
کدوم واقع گرایی نماینده ....
دوستان عزیز : اونا بدنبال منابع مالی که در غرب مازندران داره هزینه میشه و رشتی ها نمیتونن اون پول ها رو بگیرن ، هستند.
شما هم دلتون خوشه ها.
فکر کردید دل اونا به حال بی نوای شما سوخت؟ !
نه برادر ، نه خواهر : اونا دنبال منابع مالی اون شهرها و نشون دادن خودشون هستند !!!
مراقب رفتار خودتون باشید ...
ماه ها پیش این حرف ها رو زدم اما کو گوش شنوا .
فقط میتونم بگم متاسفم ............
موسوی / ساری
سعيد 6 آذر 1391
وقتيكه دو شهرستان بزرگ در غرب مازندران نماينده زاپاس تازه كار دارند نمايندگان گيلان حق دارند اينطور اظهار نظر كنند چرا در دوره هاي گذشته هميشه دنبال الحاق رودسر به غرب استان بوديم دليلش قدرت چانه زني محسني و ناطق و نيكنام بود ولي حالا بيشه بي شير است
مراديان 7 آذر 1391
دوستاني كه ميگيد مازندراني بشيد و مازندراني بمونيد بنظر شما هويت
چند قرن يك قوم و.... ميشه 70 ساله عوض كرد ./؟/؟؟؟؟؟؟؟؟//
علی 8 آذر 1391
ساری همیشه مظلوم
امير 8 آذر 1391
هر كي دوست داره در هر استاني باشه حقش است
ولي ولي همه جاي ايران سراي من است
شمال يعني گيلان مازندران گلستان
با تشكر از شمال نيوز
اميراز رامسر
نا شناس 8 آذر 1391
تنکابن و رامسر جزو گیلان بودند و الان هم خودمان را گیلانی می دانیم نه مازندرانی
شاهین 8 آذر 1391
سلام به همه
روی صحبتم با همه کساتیه که مخالف تشکیل یک استان جدید در حد فاصل بین گیلان و مازندران هستند.
نمیدونم شماها چرا کاسه داغتر از آش شدید.مردم این منطقه از دوری راه و تبعیض ها خسته شدند و در خودشون این قابلیت رو میبینند ولطفا همه مخالفانی که فکر میکنند به ضرر این قسمت میشه هیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
رحمت اله چیتگر 9 آذر 1391
باسلام/ من یک مازندرانی هستم که در جنوب ایران مشغول کار می باشم. ما شنیدیم که مازندران تنها استانی است که مسئولینش در چارچوب قانون به ضرر مردمش کار مینمایند و تنها مرکز استان را یک شهر میدانند وبیقه شهرهای مازندران همانند یک روستا مینگرند وشهر مختلف مازندران سعی در جدایی مازندران میگیرند چرا؟ واین نشان دهنده این است که تاکنون یک مسئول جدی به خودش ندیده است لذا از مردم خوب شهرهای رامسر وتنکابن عاجزانه در خواست مینمایم علیرغم بی وفایی های صورت گرفته از مسئولین استانی نسبت به جدایی این شهر ها تجدید نظر کنند ومازندران را کوچکتر از این نکنند. بنده مخالف ساری نیستم که چرا از نظر مسئولین یک شهر دیده میشود چون در حق همه مردم استان مازندران کوتاهی صورت گرفته حالا خود قضاوت کنید که ساری مرکز یک استان می باشد به اندازه یک شهر کوچک رسیدگی میگردد نه در اندازه مرکز یک استان چرا؟ لذا بعنوان یک ایرانی ومازندرانی از استاندار وقت جناب آقای طاهایی درخواست مینمایم از فرمانداران شهرها بخواهند که چرا مردم شهرهای مازندران درخواست جدایی از مازندران رادارند؟
رحمت اله چیتگر 9 آذر 1391
باسلام/ من یک مازندرانی هستم که در جنوب ایران مشغول کار می باشم. ما شنیدیم که مازندران تنها استانی است که مسئولینش در چارچوب قانون به ضرر مردمش کار مینمایند و تنها مرکز استان را یک شهر میدانند وبیقه شهرهای مازندران همانند یک روستا مینگرند وشهر مختلف مازندران سعی در جدایی مازندران میگیرند چرا؟ واین نشان دهنده این است که تاکنون یک مسئول جدی به خودش ندیده است لذا از مردم خوب شهرهای رامسر وتنکابن عاجزانه در خواست مینمایم علیرغم بی وفایی های صورت گرفته از مسئولین استانی نسبت به جدایی این شهر ها تجدید نظر کنند ومازندران را کوچکتر از این نکنند. بنده مخالف ساری نیستم که چرا از نظر مسئولین یک شهر دیده میشود چون در حق همه مردم استان مازندران کوتاهی صورت گرفته حالا خود قضاوت کنید که ساری مرکز یک استان می باشد به اندازه یک شهر کوچک رسیدگی میگردد نه در اندازه مرکز یک استان چرا؟ لذا بعنوان یک ایرانی ومازندرانی از استاندار وقت جناب آقای طاهایی درخواست مینمایم از فرمانداران شهرها بخواهند که چرا مردم شهرهای مازندران درخواست جدایی از مازندران رادارند؟
عشق مازندران 10 آذر 1391
سلام

فقط همین کم بود که نماینده ی یه شهر کوچیک گیلان بیاد برای مازندران تصمیم بگیره

رامسر و تنکابن مازنی هستند و مازنی می مانند

اگر هم قرار است جابه جایی صورت بگیرد به گیلان ربطی ندارد خود مازنی ها تصمیم می گیرند
در ضمن عشق است مازنی و مازندران

هر کسی توفیق نداره که عضوی از مازندران قهرمان و پرافتخار باشه
فیامین 2 بهمن 1391
فقط الحاق رامسر-تنکابن و عباس آباد به گیلان
محمد 15 فروردين 1392
رامسر و تنکابن قلب گیلان هستند و نمیشه قلب گیلان در جای غریبی باشه. ما شدیداً خواستار الحاق رامسر و تنکابن به گیلان هستیم. نمیشه چند شهر گیلان با مردمان خوبش خارج از این شهر باشن. ما همین طوری که با رامسری ها و تنکابنی ها رابطه داریم فقط نیاز هست تو تقسیمات کشوری این دو شهر رو بیاریم به گیلان تا بتونیم توسعه بدیمشون. من الآن خودم چند تا رفیق رامسری دارم همشون هم خدا خدا میکنن بیان گیلان. چرا چون ما هممون گیلانی هستیم و دوست داریم کنار هم باشیم و نمیخوایم شهر هامون توسط یه استان دیگه اشغال باشه بعد بیان اسم قوم خودشون رو هم تازه رو شهر های ما بزارن.

اون مازنی ای که نظر داد گفت رامسر بره به گیلان بهش توجه نمیشه بدونید. استاندار قبلی ما چابکسری بود که شد یه آدم خیلی محبوب تو گیلان و حتی تو زمان خودش تمام تلاشش رو کرد که رامسر رو به گیلان بیاره. ما گیلانی ها از شرق تا غرب از تنکابن تا آستارا با هم استانی های خودمون روابط بسیار خوبی داریم. پس حرف مسخره نزنید.

جالبه بدونید که میدونم شهر های اون طرف تنکابن هم تا نوشهر دوست دارند به گیلان الحاق بشن! پس چی میگید؟
لیشام 21 بهمن 1392
با توجه به زبان و فرهنگ وهمینطور نزدیک بودن شهرهای رامسر وتنکابن به مرکز گیلان و اینکه از ابتدا نیز این شهرها متعلق به گیلان بوده و در طی تقسیمات غلط به استان محترم مازندران ملحق شده واینکه خود من به کرات از زبان ساکنین این مناطق شنیدم که خواهان بازگشت به سرزمین اصلی هستند لذا انجام این کار به مصلحت بوده وهیچ گونه آسیبی به استان عزیز مازندران وارد نمیشود .
دیلمی 27 تير 1393
درود بر سرزمین پرافتخار و بی همتای گیل و دیلم گیلان عزیز و تمام گیلکهای باشرف و غیور
آرش 7 مرداد 1393
بیاد و ملحق بشید به گیلان عزیزید نیاییدو بمونید عزیزید چون این نشانه گیلانیهاست که هر کی مارو دوست داشته باشه عزیزه هر کی نداشته باشه عزیزه
بهادر 2 آبان 1393
با سلام
ضمن احترام به نظر تمامي دوستان، من اهل چالوس هستم و شهرم را دوست دارم. من و بسياري از همشهريهايم و همچنين تعدادي از دوستانم كه در رامسر و تنكابن زندگي ميكنند، بعلت شباهت فرهنگي ما با گيلان و زبان نزديك ما به گيلكي، تمايل به پيوستن به گيلان را داريم.به عقيده من گيلاني ها ما را بهتر درك ميكنند.
اميدواريم اين اتفاق رخ دهدو جزئي از گيلان شويم.
امیر 4 آذر 1393
آقا کلا ما شرق گیلانیا با رشتیا مشکل داریم از اونطرفم غرب مازنیا با سارویا مشکل دارن...من میخوام بدونم که چرا از اول رامسر رو از ما گرفتن...بعدشم آستارا رو به ما دادن...این در صورتیه که اصلا هیچ سنخیتی با هم نداریم...من خودم لنگرودیم و شباهت فرهنگ رامسر و تنکابن رو با شهر خودم رو به راحتی درک میکنم...بابا بیا این آستارا رو بدیم به اردبیل و رامسر و بدین به ما...بخدا معلوم نی این تقسیمات بر چه اساسیه
رضا تهران 27 آذر 1393
شهسوار ورامسر گیلک هستند ودلیلی ندارد مازنی محسوب شوند چرا مسعولین گیلانی به صورت جدی پیگیر بازگشت این دو شهر به وطن خود نمی شوند
امیر 20 شهريور 1395
واقعا اگه این دو شهر به مثل گذشته نچندان دور به دیار خودش وصل بشه حتما رشد و توسعه پیدا میکنه و حتا شهرهای کلاچای و چابکسر هم از این حالت خارج میشه و اساسا باتوجه به هم فرهنگی این دوشهر قطعا همگرایی و همدلی خیلی بیشتری جهت پیشرفت این مناطق وجود خواهد داشت
محمدرضا طبری 9 آذر 1401
یکی گفته شهسوار و رامسر گیلک هستند!!!
اولا کی گفته گیلک ها مازنی نیستند!!! گیلک ها مثل گالش ها و کتول ها و مازرونی ها و تات ها از قوم طبری هستند.
دوما اگر بروید شهسوار و رامسر میبیند مردم شهسوار مازندرانی هستند و در کوهستان یعنی سه هزار و دو هزار گالش ها سکونت دارند که اونام طبری هستند.
از قدیم کسی که ساکن جلگه بود یا کشاورزی میکرد بهش گیلک میگفتند و کسی که ساکن کوهستان بود یا دامداری میکرد بهش گالش میگفتند.
مردم شهسوار و رامسر کاملا مازندرانی هستند و این را باز تکرار میکنم که گیلک ها بخشی از قوم طبری هستند و جدا از بقیه طبری ها نیستند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.